4 juni, 2012

Kommentarer
lina

heidi hade ju sin krångliga period när jag var tvungen att vagga henne i sömns varje kväll. vissa ggr när jag la ner henne i sängen vaknade hon o jag fick börja om. tillslut fick jag nog o en kväll la jag ner henne i sängen ovaggad. hon grät. men det fick hon göra. nu måste hon lära sej, tänkte jag. hon grät o grät. men jag gav mej inte. i tre kvällar grät hon, men inte i flera timmar som jag trodde. satte mej bredvid sängen, la henne ner o strök / smekte hennes mage. gjorde så några nätter, fast mindre o mindre. nu lägger jag bara ner henne, säger godnatt o ger henne napp o kaniner, sen går jag ut ur rummet. tycker de är viktigt att hon ska lära sej somna själv. är guld värt!!!



tror stenhårt på att du får vara lite hård o lägga ner henne i sängen. hon kommer gråta, men man får stå emot. ta inte upp henne! sitt i rummet så hon kan se dej. blir det riktigt illa. lägg ner henne igen, säg att det är godnatt, ge henne napp. hon kommer säkert resa sej igen, men du måste vara hård. tids nog kommer det gå bra. hon kommer ge sej. hon kommer förstå så småningom att när man är i sängen så ska man sova. det är det den är till för.



jag tror att ju längre du drar ut på det, ju äldre hon blir, ju svårare kommer det bli. :/ menar inte att låta som ett proffs eller hacka på dej. det är bara ett tipps. ett tipps som funnits länge. lika bra hon lär sej nu medan hon har spjälsäng. när hon sen får vanlig säng o ska lära sej så kommer hon smita.. :/

2012-06-04 » 19:26:47 BLOGG: http://millblomskan.blogg.se/
lina

heidi hade ju sin krångliga period när jag var tvungen att vagga henne i sömns varje kväll. vissa ggr när jag la ner henne i sängen vaknade hon o jag fick börja om. tillslut fick jag nog o en kväll la jag ner henne i sängen ovaggad. hon grät. men det fick hon göra. nu måste hon lära sej, tänkte jag. hon grät o grät. men jag gav mej inte. i tre kvällar grät hon, men inte i flera timmar som jag trodde. satte mej bredvid sängen, la henne ner o strök / smekte hennes mage. gjorde så några nätter, fast mindre o mindre. nu lägger jag bara ner henne, säger godnatt o ger henne napp o kaniner, sen går jag ut ur rummet. tycker de är viktigt att hon ska lära sej somna själv. är guld värt!!!



tror stenhårt på att du får vara lite hård o lägga ner henne i sängen. hon kommer gråta, men man får stå emot. ta inte upp henne! sitt i rummet så hon kan se dej. blir det riktigt illa. lägg ner henne igen, säg att det är godnatt, ge henne napp. hon kommer säkert resa sej igen, men du måste vara hård. tids nog kommer det gå bra. hon kommer ge sej. hon kommer förstå så småningom att när man är i sängen så ska man sova. det är det den är till för.



jag tror att ju längre du drar ut på det, ju äldre hon blir, ju svårare kommer det bli. :/ menar inte att låta som ett proffs eller hacka på dej. det är bara ett tipps. ett tipps som funnits länge. lika bra hon lär sej nu medan hon har spjälsäng. när hon sen får vanlig säng o ska lära sej så kommer hon smita.. :/

2012-06-04 » 19:26:48 BLOGG: http://millblomskan.blogg.se/

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0