Sluta med p-piller

Kommentarer
Becca

Jag äter Cerazette och dom fungerar så himla bra. Så det är ju väldigt individuellt det där :) Jag har inga biverkningar what so ever.

2012-03-26 » 11:12:03 BLOGG: http://frokenfurunas.se
Novembersara - i väntan på majbebis

Jag har haft p-stav i typ 6 år, den har funkat bra för mig! Det enda negativa var att man hade mens lite längre (kanske 6-7 dagar) men sen höll den sig borta i typ 5 veckor! Vet dock inte om det beror på p-staven eller på mig, för andra jag pratat med som haft p-stav har haft det på andra sätt! Den sitter ju där i armen i tre år och man behöver inte komma ihåg att ta något piller, men tror också att det är väldigt induviduellt om det funkar bra eller inte.



Åh, vad mysigt att bli moster. Jag blev moster i april förra året och det är det mest fantastiska som hänt.. Jag tänkte då "Hur kan man känna så mkt kärlek för ett litet barn" och nu när jag har mitt barn i magen så börjar jag nog förstå. Det är fantastiskt att vara moster, du kommer bli en toppenmoster.

2012-03-26 » 11:13:57 BLOGG: http://novembersara.blogg.se/
Jessika

cerazette funkar superbra för mig :) tack & lov, för jag får inte äta nå andra piller, bara ha p-stav och de är jag för mesig för :P

2012-03-26 » 12:01:24 BLOGG: http://jessikaelisabethkall.blogg.se/
Nathalie

Jag har pstav i sen augusti , är nöjd hittills. min mens försvann helt först. vilket är väldigt inviduellt, man vet inte förens man har testat stav. dock efter ca 6 månader kom mensen tillbaka, men inget märkvärdigt, bara pytte lite i bland. mkt skönare än när jag åt piller, för då hade jag "riktig" mens i typ 3 dagar. så detta är mkt skönare :) hoppas bara att mensen håller sig borta och att dessa pytte blödningar är nå tillfälligt. ;) man slipper bry sig om att ta piller varje dag och man behöver inte tänka på något skydd under 3 år tills det är dags att byta staven.



p-ring har jag hört många tycker är bra också. jag har dock aldrig testat.



KRAM!

2012-03-26 » 12:04:59 BLOGG: http://nathalieoskarsson.devote.se
Frida

jag blev gravid när jag åt cerazette och fick ingo:-) inget vidare preventivmedel. Började äta dem igen efter förlossningen och blev helt knäpp. Grät, blödde hela tiden, huvudvärk. Så jag slutade, å en vecka senare va jag gravid igen:-P

2012-03-26 » 12:10:13 BLOGG: http://frida26.blogg.se/
Novembersara - i väntan på majbebis

SV; men usch då, det lät ju inte bra!! Har många vänner som har sån p-ring, testat det? Min kusin kör med p-spruta, väldigt bra säger hon!

2012-03-26 » 12:12:30 BLOGG: http://novembersara.blogg.se/
Annie

Det finns ju många olika sorters p-piller så du kanske behöver en annan sort bara?

Jag äter nouvletta28 och har aldrig haft nått problem med dom, känner inte av att jag äter dom alls och har ätit dom i över 5 år :)

2012-03-26 » 12:39:42
Rose-Marie Isaksson

själv har jag pstav har aldrig haft nå annat det passar mig skitbra att inte behöva tänka på tider osv den bara sitter där och gör sitt jobb,,kan inte bli bättre,du kan ju altid prova funkar det inte är det bara att ta ut den//lycka till

2012-03-26 » 14:55:20
anna

Kopparspiral.. Inga hormoner ingenting. Det enda jag kan ha!

2012-03-26 » 15:51:09
Anonym

Du har aldrig funderat på P-plåster? Funkar kanon tycker jag och har man svårt att komma ihåg piller så byter man bara plåstret en gång i veckan! :)

2012-03-26 » 17:17:44
Marlene

Kopparspiral, toppen eftersom den är hormonfri sen är den även gratis :) enda negativa är att det finns risk för mer mensvärk och större blödningar....

2012-03-26 » 19:10:37 BLOGG: http://oomarleneoo.blogg.se/
Camilla

Man skall inte spola ner sådant i toaletten! Det går ut i naturen.. Fiskarna blir sterila .. Men appråpå preventivmedel så tycker jag att du skall testa kopparspiral som någon skrev ovan. Inga hormoner, svinbra! Passar inte alla, men värd att testa :-)

2012-03-26 » 19:35:15
Tessan

Jag har en kompis som använder p-ring och hon tycker det funkar jätte bra. Själv ter jag cerazette, blev lite knasig ibörjan. Nedstämd och huvvevärk men efter 3månader så e jag "normal" igen ;) har inte ngn mens heller med dem.

Har haft pstav i 3år. Funkade kanon! Ingen mens där heller. Kanske 2ggr på 3år.

Barnmorskan rekommenderade kopparspiral efter förlossningen, kan göra ont att sätta in den men sen ska den funka galant. Jag ville inte sätta in ngn sån då jag vill inte vänta 3år till nästa bebis ;) haha...

Oj, långt inlägg. Men det finns ngt för alla ;)

2012-03-26 » 22:54:51
emma

Dom där pillrena funkade inte på mej heller. Jösses vilket monster jag blev av dom. Men eftersom jag inte får käka p-piller så fixade barnmorskan fram ett annat mini piller "mini pe", som funkar skitbra på mej.

2012-03-26 » 22:54:52 BLOGG: http://lurkas.blogg.se/
Alex

Spola inte ner mediciner i toaletten! Sånt ska man lämna in på apoteket!

2012-03-29 » 12:35:47

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0